سرعت
سمبکالاه

سرعت


******************************************

سرعت و عکس‌العمل سریع نیز در ورزشهای رزمی یکی از فاکتورهای مهم در مورزش رزمی بشمار میرود، اما باید دید خود فرد بهتر است سریع باشد یا از ضربات سریع استفاده کند. مسلمآ بهتر است که خود فرد سریع باشد و بهترین آنست که فرد سریع و قوی در کنار سرعت، قدرت، دقت و استقامت خود از اصولی ترین حرکات استفاده نماید. اینکه بخواهیم از ضربات صرفآ سرعتی (به هر علتی از کسب امتیاز گرفته تا غلبه بر حریف) در مبارزه استفاده کنیم صحیح نیست و انسان را محدود میکند.
البته این در برخی از ورزشها دیده میشود که فرد یک یا چند ضربه را آنقدر کار میکند تا در همان چند ضربه مهارتهای خودرا بالا ببرد و باصطلاح هر فرد شگردی داشته باشد که بسیار غلط است و رزمی‌کار باید تمامی فنون را بیاموزد تا در هنگام لزوم از هر ضربه استفاده کند. البته این مورد بیشتر بخاطر مسابقات و کسب امتیاز است که فرد چند ضربه سریع را میآموزد و صرف اینکه بوسیله ضربهء بدون تاثیر بر حریف بتواند امتیاز کسب کند کافیست.

******************************************

در سمبکالاه اصل داشتن شگرد کاملآ بی معنی است و هنرجو باید تمامی ضربات و آموزشها را همگی بدون کم و کاست بطور کامل فرا بگیرد و فقط به چند حالت خاص اکتفا نکند. البته همانطور که قبلآ گفته شد تنوع تکنیکی در سمبکالاه بسیار بالاست اما بدلیل استفاده صحیح علمی و عملی از مکانیک ضربات و ملموس بودن کاربرد ضربات و.... جذابیت این ورزش دوچندان شده و هنرجو همیشه برای یادگیری و تعلیم اشتیاق فراوان دارد.









نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 30 دی 1391برچسب:سمبکالاه,ساعت 15:29 توسط بچه های ساوه| |


هندزفری بلوتوث - آژانس مسافرتی - گویا آی تی - تک تمپ - گرافیک - وبلاگ